A Liszt Ferenc Kamarazenekar egyedi, úgynevezett „zenevezérelt” és „dinamikus” arculatának megtervezésével első helyezést ért el az egyik legrangosabb nemzetközi versenyen, a German Design Awardon a Brand Bar ügynökség márkaidentitás kategóriában.

Az idén 10 éves German Design Award a közel 70 éves múltra visszatekintő Német Formatervezési Tanács nemzetközi díja, ahol évente értékelik a termék- és kommunikációs design területéről érkező, magas színvonalú megoldásokat a világ minden tájáról, amelyek valamilyen szempontból forradalmi újításnak számítanak a formatervezés világában. A díjat három fő kategóriában – kiváló termék-design, kiváló kommunikációs design és kiváló építészet – osztják ki. A German Design Award zsűrije az üzlet, az oktatás, a tudomány, valamint a formatervezés területeiről érkezett nemzetközileg elismert designszakértőkből áll.

A 2022-es verseny kommunikációs design megoldásai között márkaidentitás alkategóriában versenyzett a Liszt Ferenc Kamarazenekar új, innovatív arculata, ami a zsűri értékelése alapján kategóriagyőzelmet érdemelt.

Az arculat zenevezéreltsége abban áll, hogy a zenekar új logója lényegében nem más, mint egy újragondolt kottarendszer. A logó Bartók Divertimentójának első ütemeit teszi láthatóvá, egy alternatív zenei nyelv használatával. Dinamikus azért, mert ezzel a notációs módszerrel bármely zenemű vizualizálható, aminek köszönhetően elvben végtelen számú grafikai jel hozható létre, amelyek bár minden zenedarab esetében mások, mégis egységes vizualitást hordoznak, a márkaarculat egészéhez kapcsolódnak.

A projekt két hazai design versenyen is szépen szerepelt, az Aranypengén és az RGB-n is ezüst minősítést szerzett.